Bu Blogda Ara

12 Mayıs 2013 Pazar

Hello Europe, This Is Malmö Calling! 3

Herkese Malmö'deki 5. günümden merhaba!!

Bugün 5 büyüklerin provası yapıldı ama her şeyden önce dün geceki muhteşem Belarus partisinden bahsetmek istiyorum!
Arenada işlerim geç bitince normalde saat 10'da başlayan partiye 11.30 sularında gittik. Daha güvenlik girişinden şarkıcı geçidi olduğu belliydi. Şu ana kadar ki en kalabalık ve en sanatçısı bol partiydi. Bol bol yiyecekler, içecekler dağıtıldı. Benim gördüğüm Letonya, Rusya, Avusturya, İrlanda, Moldova, Hırvatistan, Yunanistan, Makedonya, Romanya, Arnavutluk, Karadağ, Sırbistan ve Azerbaycan oradaydı. Herkese ilgi vardı ama nefessiz ve hareketsiz bırakılan tek kişi Ferid'di. İnanılmaz bir ilgi vardı. Çok zor dışarı çıkardılar. Kazanama ihtimali düşündürmeye başladı! Moldova'nın geçen sene temsilcisi bu senenin söz yazarı Pasha Parfeny de oradaydı Onun dışında Marie Serreholt gene Disconnect me'yi söyledi. Ferid (Azerbaycan), Natalia Kelly (Avusturya), Who See & Nina Zizic (Karadağ) da sahneye çıkan isimlerdi. Onun dışında artık Euroclub'ın vazgeçilmezi olan Romanya temsilcisi Cezar bütün şarkılarda poz keser, ağır abi havasında dans etti baya tuhaftı cidden. Belarus temsilcisi Alyona ise inanılmaz derecede uyuzdu. Asla gülümsemiyor inanılmaz derecede kasıntıydı. Onun dışında sabah 4'e kadar Eurovision şarkılarıyla dans ettik. Çıktığımızda Merkez tren istasyonunun önünde geçerken Eurovision şarkıları duymaya başladık sonra bir baktık ki biraz ileri de yukarıda hoparlörden bangır bangır çaldıklarını fark ettik. Euroclub'da hızımızı alamayınca tren istasyonunun kapısında dans etmeye başladık. İnsanlar işlerine gitmeye başlamışlardı. Yanımızdan geçerken bir kişi bile tuhaf tuhaf bakmadı, gülmedi. Sanki normal bir şeymiş gibi geçip gittiler. Evet sanırım bu ülkede yaşamak istiyorum!!! 


Eve gittiğimde saat 5 olmuştu ve provalar 10'da başlıyordu. Duş alma, hazırlanma derken uyuyacak zaman olmaz diye tamamen uyumamayı planladım ama bedenim uykuya çoktan dalıp gitmiş. Neyse ki sabah 9.30'da uyandım ve direk arenaya geldim. Geldiğimde Almanya provaya girmişti yani İspanya ve Fransa'yı kaçırmıştım. Bu yüzden gösterim sırasında tepkiler nasıldı bilemiyorum... Big 5'ın basın toplantıları birebir yapıldı. Sanatçılar stantlarda durdu ve röportaj yapmak isteyenler sıraya girdiler. Bu sefer fotoğraf çektirmek isteyenler için imkanlar pek de olanaklı değildi.

İspanya'nın provasını sonra seyrettim ve çok da iyi olduğunu düşünmüyorum yani şöyle fazla klişe gidiyor. Daha ötesini de beklemek doğru olmazdı galiba. Raquel'in sesi, her şeyi harika ama olmuyor 15.likten ileri gidemezler bence. Basın toplantısına ilgi çoktu.


Fransa temsilcisi Amandine sahnedeyken bana Melodifestivalen'den tanıdığımız Caroline Af Ugglas'ı hatırlattı. Onun tarzında giden bir havası var. Etkileyici bir yanı olduğunu kabul etsem de alacağı puandan emin olamıyorum.


Şükür Cascada'nın solisti Natalie kıyafetini değiştirmiş! Yani umarım o elbiseyle yarışacaktır. O kilolarda bir kadının ulusal finalde giydiği elbise tam bir kabustu. Gerçi bunda bile bel bölgesine baktığınızda gene görüntü kirliliği oluşuyor. Şov gene çok basitti. Basın merkezinde baya alkış aldı ama bariz fan balonu olduğu belli çok basitti çünkü. 



İsveç'in provası çok çok iyiydi. Robin Melodifestivalen'den beri zayıflamış ve sahneye eklenen düzenek çok hoştu. Robin'in sesinden bahsetmek ayıp olur zaten. İsveçlilerin yoğun olduğu bir yerde haliyle ilgi çok fazlaydı. Basın toplantısında bugün gördüğüm en sıcak sanatçıydı. Kendine güvendiği de çok belli.




Bonnie Tyler'ı vokalistleri bile kurtarmadı. Efsane isimleri bu şekilde görmek ciddi anlamda üzüyor. Sesi çok kötüydü herkes izlerken suratlarını buruşturdu. Gene de efsane olduğu için basın toplantısında ilgi çoktu. O da insanlar çok sıcak davrananlardandı.




...Ve benim ikinci ülkem dediğim İtalya!! Marco dün gece konser verip sabah uçakla Malmö'ye geldi ve bu arada hiç uyumamış. Bundan dolayı ve delegasyonun biraz kaprisli halinden dolayı basın toplantısını iptal ettiler. Prova sırasında da yorgun olduğu çok belliydi. 4 tane yaptı ve bir tanesinin sonunda sözleri karıştırdı. Provayı İtalyan fanlarla izledim ve hepimiz Marco kameralara oynasın, biraz hareket etsin, şapkayı çıkarsın... vs vs diye yorumlar yaparak izledik. Neyse ki bir provasında mikrofonu eline alıp sahnenin ortasına geldi. İnşallah haftaya finalde de aynısını yapar!!



Bu akşam Kırmızı Halı ve Açılış Partisi var. Kırmızı halı Malmö Opera isimli bir yerde yapılacak ve bildiğim kadarıyla yalnızca delegasyonlar girebilecek. Ardından sanatçıların katılımıyla da parti Euroclub'da devam edecek. Neler olacağını merak ediyorum... Siz de ediyorsanız yarın hepsini öğreneceksiniz! 

Burayla ilgili merak ettiğiniz her soruyu yorum olarak yazarsanız sizi bilgilendiririm! Yarın görüşmek üzere!!

3 yorum:

  1. Helin, neden beş büyüklerin basın toplantısı birebir yapıldı; bu, ayrıcalıklı olmaz mı? İtalya toplantısını yapmamış; zorunlu değil mi?!

    Sence de ikinci yarı final, birinciden, çok bariz, daha iyi değil mi? Bütün iyiler ikincide toplanmış. Bu konuda genel kanı ne?!

    Ben birincide ilk beşi bile zor oluştururken, ikincide ilk ona almak istediğim ve yer bulamadığım bir çok ülke tespit ettim.

    Marko bana Can Bonomo'yu çok hatırlattı.

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim tek şey bu akşamki partide neler olup bittiğidir :)

    YanıtlaSil
  3. Yarı Finallerin ilk toplantıları da birebir yapılmıştı. İkincisinde Beş büyükler de konferans yapacaklar. Iralya'nın toplantı yapmaması zorunlu değil. Zaten telafisini yapacaklar.

    Ben de birinciyle ikinci arasındaki farktan mutlu değilim ama maalesef durum böyle.

    YanıtlaSil