Bu Blogda Ara

30 Nisan 2013 Salı

Eurovision Geri Sayımı... 2.Yarı Final!

Sonunda yılın en güzel ayındayız! 

Bütün yıl ne yaşarsak yaşayalım biraz da olsa derdimizi tasamızı unuttuğumuz o muhteşem 3 gecenin yaşandığı 'mübarek' aydayız. 3 gece diyorum ama aslına bakarsanız her şey 5 Mayıs'ta başlayacak! Avrupa'nın dört bir yanından Malmö'ye gidecek basın ve fanlar 5 Mayıs'tan itibaren provaları seyretmeye ve haber yapmaya başlayacaklar (Aynı şekilde 8 Mayıs'tan 19 Mayıs'a kadar benim de Malmö'den canlı canlı yazacağım günlüğümü okuyabilir, provalar ve dedikodular hakkında bilgi alabilirsiniz!).




Geri sayıma başladığımız bugünlerde şarkı yorumlarım ve tanıtımım hızla devam ediyor... Ve işte sıra 16 Mayıs akşamı seyredeceğimiz ikinci yarı finalde!

Çok zor geçecek, çoğu şarkıya yazık olacak ve bence sonucu adil bitmeyecek 2. Yarı finali ilk açacak ülke Letonya olacak. Dinleyenlerin genelde kötü ve klişe bulduğu bir şarkı benim için ise tam aksine fazlasıyla eğlenceli. Yani bu sene öyle bir yıl ki eğlenecek şarkı bulmak çok zor hatta bir elin parmağını geçmez diyeyim sizlere. İşte Letonya sağ olsun bize böylesine hareketli bir şarkı sunmuş... Euroclub'da eğleneceğimiz bir şarkı olacak ama maalesef ki 16 Mayıs akşamı kendisine veda edeceğiz.




Benim bu seneki en büyük favorilerimden biriyle tanışın... SAN MARINO! Her türlü uluslararası yarışmalarda yüzüne bakılmayan, büyük şeyler beklenilmeyen minicik bir ülke olan San Marino bu sene fazlasıyla iddialı. Aslında konuya şöyle başlayayım... geçtiğimiz sene şarkıları tam bir fiyaskoydu (Bknz. The Social Network Song ). Üstelik şarkının sahibi Alman söz yazarı besteci Ralp Siegel idi (Bu ismi 21 kere Eurovision'a katılmış olmasından ve 1982 yılında aldığı birincilikten tanıyoruz). Geçtiğimiz senenin temsilcisi Valentina Monetta ise yüzünden de okunan o hırs ifadesini bize kanıtlayarak bu sene de tekrar bir Ralp Siegel şarkısıyla kendini Eurovision'un kucağına attı. Gelin görün ki geçtiğimiz senenin en kötü şarkısını söyleyen kadın belki de bu senenin en iyi şarkısını söylüyor! Jürinin oyları kesin gibi geri kalanı halk oylamasına kalmış. Finalde olmalı yoksa skandal olur! (Yalnız bir sorun var ki gittiği her yerde giydiği o korkunç kırmızı elbisesini daha hoş bir şeyle değiştirmeli zaten kadın itici onunla iyice şarkının ruhu bozuluyor)


Bu sene Makedonya için ne desem boş... ilk açıklandığında Esma Recepova'nın varolmasına sevinmiştim çünkü etnik bir şeyler duyabilirdik üstelik yanında Lozano olacaktı ki bunun anlamı etnik ritimlerle pop ritminin birlikte olacağı bir şarkı duyacağımızdı... İlk seçtikleri şarkıları Imperija'yı çok beğenmemiştim ama şu an karar kıldıkları ve yarışacakları şarkıları 'Pred Da Se Razdeni' o kadar vasat ki Imperija'yı baya özlüyorum... Üstelik Esma'nın bölümleri tam bir kabus! Kabus demişken Amsterdam konserinde Esma'nın canlı performansını izlemelisiniz... Ben izlerken sadece ve sadece Lozano'ya acıdım. İnşallah Esma Eurovision sahnesinde böyle olmaz. ( Bknz. Eurovision In Concert F.Y.R. Macedonia )




Bu seneki diğer bir favorim ise ilk katıldıkları yıl 2008'den beri en kötü dereceleri 8.lik olan ve hep kaliteli şarkılarla katılan Azerbaycan! Aslında bunu da biraz çalıştıkları söz yazarı ve besteci İsveçlilere borçlular ya neyse... Gene de bizden çok önde gittikleri bir gerçek. Temsilcileri genç bir yetenek olan Ferid Memmedov! Her sene olduğu gibi bu sene de Azerbaycan fanların favori listesine rahatça yerleşti. Bu kadar kötü şarkılar içinde çok iyi şeyler yapacağına inanıyorum. Hatta kazansa sanırım en çok ben sevinirim Bakü'ye dönelim tekrar HADİ FERİD!! 




Finlandiya bu sene karşımıza tam toplama bir şarkı ve şarkıcıyla çıkıyor! Şöyle anlatayım... Şarkının psikopat takıntılığı ve klibi P!nk, Krista'nın kendini Kesha sanması, şarkının melodisi ve her şeyiyle Katty Perry diye haykırması... Böylelikle 2013'ün en yapmacık şarkısına hoşgeldiniz! Sağ olsunlar gay bir çiftimiz de şarkıya aşklarını anlatan bir klip çektikleri için şarkı bir anda o kesimin favorisi oldu bu da demek oluyor ki Eurovision fanlarının çoğunluğu bir anda bu yapay şarkının hastası oldu... MAALESEF! Finale çıkabilir ama sonu 20lerde falan olacak.




Sevgili Maltalılar 2 yıldır beni çok mutlu ediyorlar sağ olsunlar. Uzun mu uzun eleme turlarına rağmen 2 senedir doğru şarkıyı seçmeyi başarıyorlar. Bu seneki sanatçımızın asıl mesleği doktor (evet aklınıza Türkiye'den örnek kim geldiğini biliyorum ama neyse ki Maltalı doktorumuz bizimki gibi çığırmıyor). Şarkı ise 'Train' dinliyorsanız sizi cennette hissettirir... Gianluca'ya benden bolca şans dilekleri!




Gelelim benim için yılın en berbat en korkunç şarkısına... 2005 yılından beri katılan Bulgaristan'ı ilk ve son kez 2007'de finale çıkaran Elitsa ve Stoyan kör talihlerini yenmek için bir kez daha Eurovision sahnesinde şanslarını deneyecekler. Tekrar katılacaklarını duyduğumda baya sevinmiştim çünkü 2007'deki şarkıları çok iyiydi ve önceki katılımcıları Eurovision'da görmek garip bir şekilde beni mutlu ediyor. Ancak her şey düşündüğüm gibi gitmedi... Seçtikleri bu şarkı benim için tam bir felaket... İnşallah finale çıkmaları gibi bir yanlışlık olmaz da seneye artık Bulgaristan yarışmadan çekilme kararı falan alır çünkü ben bu şarkı yüzünden direk ülkeden soğudum... 




İlk seçildiği zaman ön yargılı davranmıştım ama sonra beni büyüleyenlerden biri oldu İzlanda'nın şarkısı! Ne anlattığını bilmiyor, anlamıyor olsam da müziğin muhteşem evrenselliği kendini gösteriyor. Bu sene huzurla dinlediğim nadir şarkılardan. Klibi de bir o kadar mükemmel. Izlanda beni son birkaç yıldır gerçekten mutlu eden ülkelerden. Bu sene de finali hak ediyor!!




...Ve gelelim yılın en eğlenceli şarkısına. Yunanistan Eurovision'a her sene etnik melodilerle katılsa asla sıkılmam. Bence kimse de sıkılmaz. Çünkü içinde melodi var, gerçek müzik var. Bir o kadar da eğlence var. Bir şekilde yüzünüzü gülümsetiyorlar. Bu seneki şarkıları ise bambaşka bir şey... Çoook uzun yıllar hatırlanacak hatta klişeleşecek bir şarkı! Her şeye rağmen Alcohol Is Free! 




Yılın gizli iddialılarından biri Israil şüphesiz. Kimsenin dikkati bu güçlü şarkının üstünde değil... Jüriyi çok rahat etkileyecek sevgili Moran Mazor. Tabii ulusal finalde giydiği o korkunç kıyafeti veya benzerlerini giymezse. Finale çıkarsa beklenilenden daha iyi bir dereceyle bitireceğini düşünüyorum. 



Ermenistan için kötü bir dönüş yaptı diyebiliriz. Şarkıları çok vasat. Finale çıkması tamamen süpriz olur gene de provaları bekleyelim...




Ben genellikle Eurovision fanlarını anlamakta zorlanıyorum... Gerçekten! Tek düze bir ritimde giden inanılmaz derecede sıkıcı olan Macaristan'ın şarkısına herkes hayran durumda. Tamam şarkının hoş değişik bir havası var ama ne birinci olacak ne top 10 olacak kadar güzel değil... Üstelik solist sanki sesi kısılmış ya da ne biliyim yan odada bebek uyuyormuş havasında söylüyor bütün şarkıyı. Yapmayın etmeyin böyle bayat şarkılara yem olmayın. Gönlüm yarı finalde elenmesinden yana.




Norveç ilk şarkısını seçtiğinde gerçekten çok sinirlenmiştim. Birincisi favorim olan Annsofi'yi seçmemişlerdi ikincisi Margaret'in temsil edeceği açıklandığı anda herkes bir anda "Oslo 2014" yazmaya başlamıştı ki bu durumu hala sürdürenler var. Şarkıya olan düşüncelerimde ise bir gram değişiklik yok. Şöyle söyleyeyim karanlık bir tarafının olması güzel. Şarkı kötü değil ama... 1. mi? yapmayın lütfen Loreen'in üstüne bunu birinci görmek tam bir skandal olur. 




Dinleyemediğim bir şarkıya yorum yapmak da istemiyorum. Kötüsün Arnavutluk çok kötü hem de.




Tamamen zorlama bir şarkıyla ve Eldar'la Nigar özentiliğinin doruk yaptığı iki yapmacık insanla katılıyor Gürcistan. Benim tamamen dinlemekten sıkıldığım bir tür bu artık. Şarkı jüriye oynar mı? çok güzel oynar. Oy alabileceği ülkeler de var... Rahat finaldeler diyebiliriz. 




Bence yılın en sevimli en içten şarkılarından birine sahip İsviçre. Takasa isimli grupta hemen hemen her yaştan üye var. Sanırım en güzel özellikleri de bu. Grubun en genci 21 yaşıyla Sarah Breiter iken en yaşlısı 95 yaşındaki Emil Ramsauer! Kendisine yarı final akşamına kadar bir şey olmadığı taktirde Eurovision Şarkı Yarışması'nın en yaşlı katılımcısı ünvanını alacak! Gönlüm finalde olmalarında ama çok da mümkün olmayabilir gibi geliyor.



...Ve geceyi Romanya ile bitireceğiz. Herkesin bu sene nefret ettiği şarkılardan biri ki biraz da haklılar. Aslında şarkı güzel bence sorun şarkıyı seslendiren Cezar'da. Şöyle biraz sussa, söylemese gerçekten dinlenilesi olabilir... ama olmuyor. belli bir yerden sonra "Ay yeter suuuus" demek istiyorsunuz. Yarı finali geçeceğini hiç sanmıyorum.



Böylelikle 16 Mayıs akşamı 2.Yarı Finali tamamlayacağız!
Final yazısında görüşmek üzere... Herkese mutlu Mayıslar mutlu Eurovisionlar!!! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder